iWoman.pl iWoman.pl

przejdź do listy blogów przejdź do serwisu

LogowanieRejestracja

Obuwie dla biegaczy - na co zwrócić uwagę
 
Wydawać by się mogło, że zakup obuwia do biegania to nic trudnego. Jednak, gdy przekraczamy drzwi sklepu sportowego okazuje się, że wybór jest tak duży, że ciężko podjąć właściwą decyzję. Na co więc należy zwróci uwagę? 
 
Jeśli biegamy w teranie to konieczne jest odpowiednie bieżnikowanie podeszwy - pozwoli to na lepszą przyczepność obuwia do powierzchni, a co za tym idzie stabilniejszy bieg. W sklepach dostępne są też buty z amortyzacją kroków. Jednak obecnie specjaliści z zakresu ortopedii odradzają takie rozwiązanie, w związku z czym najwięksi producenci proponują nowe modele butów bez amortyzacji kroków. Co ciekawe w specjalistycznych sklepach sportowych możemy dostać buty dla osób z wadami postawy - m. in. z płaskostopiem. Jeśli nie możemy dostać takich butów to wtedy warto zainwestować w specjalistyczne wkładki.
 
A dlaczego dobór odpowiedniego obuwia do biegania jest tak ważny? Może on wpłynąć na nasze zdrowie - najczęściej jest powodem problemów z kolanami i kręgosłupem. Jeśli nie wiemy jakie wybrać buty to lepiej skonsultować się ze specjalistą niż kupować na własną rękę i później cierpieć.
stretching, tracksuit, track and field, sports, athlete, fitness, shoes, headband, grass, field
Komentarze (0)
Zdrowa dieta i jej uzupełnienie

 

 
Zdrowy tryb życia to wielkie zmiany w naszym dotychczasowym sposobie postępowania. Przede wszystkim musimy przyzwyczaić się do codziennego ruchu - od kilkuminutowych ćwiczeń po regularne, długie treningi. Druga ważna rzecz to zbilansowana dieta, która obfituje w owoce i warzywa zapewniające naszemu ciału prawidłowe funkcjonowanie. Tutaj można sobie postawić pytanie, czy ćwicząc warto sięgać po produkty uzupełniające nasz jadłospis w mikro i marko elementy? 
 
Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna - bo jeśli nasz "sport" to rekreacyjne biegi czy serie ćwiczeń dwa - trzy razy w tygodniu to zbilansowana dieta w zupełności nam wystarczy.
 
Inaczej, jeśli uprawiamy regularny sport, bardziej wysiłkowy, to na treningi powinniśmy zabierać produkty, które uzupełnią elektrolity. A jeśli chcemy przyjmować odżywki to warto skonsultować się z dietetykiem lub trenerem. Kiedy produkty zamawiamy przez Internet warto skontaktować się z pracownikiem i poradzić się go. Wiele sklepów udostępnia na swojej stronie specjalny formularz kontaktowy taki jak ten tutajwww.body4you.pl
Komentarze (0)
Post o mnie, czyli autorze bloga
 
Chciałem Was przywitać dzisiaj postem mówiących co nieco o mnie. W końcu wypada przedstawić się osobom, które tutaj do mnie zaglądają - mam nadzieję, że są to regularne odwiedziny :)
 
A więc wracając do tematu. Na imię mam Lucjusz - nieco oryginalnie, no ale cóż los, a raczej mama tak chciała;) 
 
Na co dzień pracuję w biurze, gdzie całymi dniami siedzę i nie mam za bardzo okazji aby się poruszać. Dlatego postanowiłem zacząć się ruszać po pracy i zacząłem odkrywać jaką to może dawać. Swoją pasją zacząłem zarażać też innych. Początkowo byli oporni, jednak z czasem zyskałem sobie kilku wiernych towarzyszy codziennych ćwiczeń na świeżym powietrzu:)
 
Ale codzienne bieganie czy jeżdżenie na rowerze to nie jedyne moje pasje. Kiedy pogoda nie dopisuje uwielbiam zaszyć się w domu pod kocem z kubkiem gorącej herbaty i z dobrą książką. 
 
Ostatnio bardzo zafascynowały mnie skandynawskie kryminały takich autorów jak Henning Menkel czy Jo Nebo. Gorąco polecam Wam te książki jeśli będziecie chcieli zrobić sobie odrobinę wytchnienia do codziennych treningów. W końcu poćwiczyć umysł również warto ;)
sunset, guy, looking, man, people, rocks, coast, lake, sky
Komentarze (0)
Suplementy diety - czy warto, kiedy stosować, jak wybierać?
 
Rynek suplementów diety rozwija się bardzo prężnie. Dzieje się tak nie tylko dlatego, że coraz więcej osób stawia na zdrowy tryb życia i w ten sposób chce uzupełnić różne składniki mineralne w organizmie. Również kuszeni reklamami sięgamy coraz częściej po różne specyfiki - mające wspomóc koncentracje, polepszyć pamięć, poprawić samopoczucie czy wygląd naszych włosów i paznokci. Już nawet nie ma zwykłego magnezu - jest taki dla osób pijących kawę, dla studentów, antystresowy...
 
Tutaj powstaje pytanie - czy rzeczywiście każdy z nas potrzebuje suplementów diety? Czy konieczne jest to żeby łykać jakieś tabletki, mające ponoć cudownie płynąć na nasze zdrowie?
 
W większości przypadków nie - wiadomo, że czasami czujemy zmęczenie, jednak jeżeli trawa ono przez krótki czas nie musimy od razu sięgać po suplementy diety, a jedynie odpocząć.
 
Jednak w przypadku, kiedy ewidentnie zmęczenie traw długo i czujemy się słabo warto po konsultacji z lekarzem czy trenerem osobistym sięgnąć po suplementację. W czasie wyboru specyfików należy zwrócić baczną uwagę na skład konkretnego preparatu. Szczególnie jeśli przyjmujemy inne preparaty. Skład znajduje się na ulotkach i należy go dokładnie przeanalizować. Na ulotce jest też informacja o tym w jakim stopniu pokrywane jest dzienne zapotrzebowanie na konkretne witaminy czy minerały.
 
Jest to bardzo ważne, z uwagi na to, że wbrew pozorom witaminy bardzo łatwo jest "przedawkować", co może wiązać się z przykrymi konsekwencjami. Niekiedy gorszymi niż przy ich niedoborze.
 
Dlatego tak ważna jest właśnie konsultacja z kimś kto się dobrze na tym zna, a jeśli na upartego chcemy suplementować się to koniecznie czytajmy ulotki żeby nie zaszkodzić swojemu zdrowiu. 
 
Jestem ciekaw czy w Waszej diecie goszczą jakieś suplementy?
 
Komentarze (0)
Jak na nasze życie wpływa siedzący tryb życia?
 
W naszym kraju dominuje siedzący tryb życia - siedzimy w pracy, domu, w drodze do pracy, w czasie wypoczynku. Można powiedzieć, że Polacy stają się typowymi kanapowcami, ale niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego jak taki tryb życia oddziałuje na nas samych.
 
Jedną z podstawowych konsekwencji takiego stanu rzeczy jest oczywiście przybieranie na wadze - tyjemy i często nawet tego nie zauważamy. Kolejną kwestią jest to, że może pogorszyć się nasze zdrowie - początkowo pojawiają się bóle kręgosłupa, z czasem problemy z metabolizmem i wiele innych. Ogromnym problemem są też kłopoty z układem krążenia. Spędzanie czasu w jednej pozycji wiąże się z powstawaniem żylaków i zatorów żylnych. O puchnących nogach nie muszę chyba wspominać.
 
W kolejnych postach pokażę Wam jak ruszyć z kanapy i zacząć zmieniać coś w swoim życiu.
Komentarze (0)
Cześć!
 
Cześć. Chciałem przywitać Was na moim blogu - jeśli tutaj zawitaliście, niezależnie czy przez przypadek czy też celowo, to na pewno jesteście zainteresowani zdrowym trybem życia. Jestem z tego bardzo zadowolony, bo przecież nie ma nic lepszego niż bycie zdrowym. A dzięki zmianom swoich nawyków możemy też osiągnąć wiele - nie tylko zdrowie, ale i dobre samopoczucie, jak również szczuplejszą, zgrabniejszą sylwetkę.
 
Dobra, dobra, ale łatwo mu mówić - jednak jak to osiągnąć? 
 
Możecie wierzyć lub nie, ale ja sam zaczynałem z pozycji typowego kanapowca, praca, do domu, na kanapę, pilot w rękę i jedziemy z programem na wieczór. Nic mi się nie chciało, dosięgał mnie już marazm i nic mnie nie cieszyło. Postanowiłem w końcu to zmienić. Zacząłem od ruszenia się z kanapy. Na początku wyręczyłem moją panią w co drugim spacerze z psem. Potem gdy zobaczyłem ile energii daje mi ta niewielka doza ruchu postanowiłem ją zwiększyć. Na szczęście mamy dużego psa, który potrzebuje dużo ruchu to na dłuższe spacery zacząłem zabierać rower.
 
Od tego się zaczęło. Teraz jeżdżę na rowerze i biegam praktycznie codziennie, o ile pogoda na to pozwala - jeśli pada lub jest silny mróz to wtedy ćwiczę w domu lub idę na siłownie.
 
Ale trzeba pamiętać też o zmianach nawyków żywieniowych. Odkładamy chipsy, fast foody i inne świństwa i zaczynamy zdrowo się odżywiać.
 
Za kilka dni zapraszam na pierwsze wpisy tematyczne.
Komentarze (0)